הכל לבית

מקלחון פינתי – כל מה שצריך לדעת כדי להתאם לעצמכם את המקלחון המושלם

מקלחון פינתי

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אם אתם מתחילים תהליך של שיפוץ או בנייה של חדר הרחצה, אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל היא איזה מקלחון או אמבטיה להתקין בחדר הרחצה החדשה שלכם. כמובן שאין מי שלא משתמש בחדר הרחצה שלו בבית מספר פעמים ביום, לכן חשוב מאד שהחדר הזה, ששמרת בדרך כלל מספר בני משפחה ולעיתים גם אורחים, יהיה גם מעוצב וגם פונקציונלי ומתאים לצרכים שלכם כמשפחה. פעמים רבות משפחות בתחילת דרכן עם ילדים צעירים יעדיפו להתקין בחדר הרחצה שלהם אמבטיה. בדרך כלל בתוך אמבטיה קל יותר לקלח ילדים צעירים מאשר במקלחון. יחד עם זאת, למקלחונים ישנם יתרונות רבים עליהם נפרט בהמשך. אז אתם אתם מחפשים מקלחון פינתי, אמבטיה או שדרוג כללי לחדר הרחצה שלכם הגעתם למקום הנכון.

מה היתרונות של מקלחון פינתי ומקלחונים בכלל?

כאמור בהשוואה בין מקלחון פינתי לאמבטיה למקלחון יתרונות רבים:

  1. מקלחון הוא קל יותר לניקוי מאשר אמבטיה – יותר קל לנקות את כל המקלחון מאפשר אמבטיה
  2. תחזוקת המקלחון - במידה וגוף האמבטיה ניזוק בדרך כלל צריך להחליף אותה בשלמות בעוד במקלחון ניתן להחליף חלקים ספציפיים.
  3. יעילות במקום – מקלחון פינתי תופס הרבה פחות מקום בחלל חדר הרחצה מאשר אמבטיה.
  4. נגישות – קל יותר להיכנס למקלחון מאשר לאמבטיה, לכן פעמים רבות אנשים מבוגרים יעדיפו להתקין בביתם מקלחון כדי לאפשר לעצמם להיכנס ולצאת ממנו בקלות מבלי ליפול ולהיחבל.

איזה סוגי מקלחונים יש?

נהוג לחלק מקלחונים לסוגים שונים בעיקר בגלל האופן בו הם נפתחים, הצורה שלהם והמיקום שלהם בחדר. ישנן מספר אפשרויות פתיחה שונות לדלתות של מקלחונים. ישנם מקלחונים עם דלתות הזזה, מקלחונים אלו מאפשרים לפתוח ולסגור את דלת המקלחון מבלי שצריך להשאיר מקום בחדר לפתיחתה. ישנם מקלחונים עם דלתות שנפתחות על ציר, בין אם באופן מלא או באופן חלקי. ישנה הפרדה גם בין מבנה המקלחון והמיקום שלו. מקלחון פינתי הוא מקלחון שתחום באמצעות שני קירות בחדר הרחצה. זו היא בחירה פופולרית כי מאפשר לתפוס מעט מקום בחדר הרחצה ולכן הוא יכול להתאים כמעט לכל חדר. גם כאן יש הפרדה בין מקלחונים סטנדרטים, מעוגלים, מלבניים וכן הלאה. ישנם אנשים שבוחרים להתקין מקלחון חזיתי, במקלחון זה כל הקירות בנויים ורק הדלת בעלת אפשרות הזזה. אם חדר הרחצה גדול מספיק אפשר גם לבחור במקלחון שעומד באופן חופשי מבלי להיות תלוי בקירות. 

באיזה מידות קיימים מקלחונים?

מקלחונים קיימים במידות סטנדרטיות כמו 90X90 ס"מ או 80X80 ס"מ, אבל כמובן שאפשר לעשות התאמה אישית ולבקש מקלחון בגודל שאינו סטנדרטי כדי שיתאים באופן מושלם לחלל שלכם. מלבד גודלו של המקלחון תוכלו לבחור גם את גודלה של דלת המקלחון.

תפריט נגישות אתר