מערכת תרגום לשפת סימנים ותמלול מרחוק, הוראות התקנה ושימוש

 

להורדת קובץ התקנון בפורמט PDF הקליקו כאן. להורדת תוכנת reader לקובץ PDF הקליקו כאן

 

 תוכן הדף

 

*מדריך זה נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים

מהי מערכת תרגום ותמלול מרחוק?

 

המכון לקידום החרש הטמיע מערכת ייחודית שפותחה במיוחד עבור אנשים חרשים וכבדי שמיעה לתרגום מרחוק לשפת הסימנים ולתמלול לקהילת החרשים וכבדיי השמיעה. המערכת מקשרת בו זמנית בין 3 גורמים: האדם החרש / כבד השמיעה, המתורגמן לשפת הסימנים / המתמלל והאדם איתו אתה רוצה לשוחח.

 

במה המערכת הזו שונה מתוכנות וידאו אחרות כמו סקייפ ואובו?

  • במערכת הנוכחית השיחה בין שלושת הגורמים מתבצעת בו זמנית דרך המערכת. אין צורך בטלפון נוסף כדי לבצע את השיחה לנותן השירות.
  • אתה מחייג ישירות לאדם איתו תרצה לשוחח דרך המערכת, השיחה מגיעה ישירות למתורגמן במוקד ומשם מועברת לאדם שאליו חייגת.
  • המערכת פועלת כמוקד – בכל רגע נתון אתה יודע מה מיקומך בתור.
  • ניתן להתחבר למערכת דרך מחשב, סלולר (אנדרואיד או אייפון) או טאבלט.

הוראות התקנה והפעלת התוכנה על מחשב

 

ציוד נדרש:

לצורך שימוש בשירות תרגום ותמלול מרחוק של המכון לקידום החרש דרך מחשב יש צורך ב:

  • מחשב נייח או נייד
  • מצלמת אינטרנט
  • חיבור אינטרנט (מומלץ חיבור במהירות 20 מגה ומעלה לתמונה ברורה)
  • שם משתמש וסיסמה למערכת (ניתן ע"י המכון לקידום החרש)
  • בעת הצורך ניתן להתחבר גם באמצעות התקנת אפליקציית תרגום מרחוק על המחשב

שימוש בתוכנה דרך האינטרנט:

 

פתח חלון אינטרנט והקש על הלינק https://user.sela.org.il

 

שים לב!
המערכת נתמכת בדפדפן Internet Explorer  לא ניתן להיכנס למערכת מדפדפן כרום.

 

המערכת תיפתח ישירות על דף החיבור למערכת

הנחיות היכן להכניס שם משתמש וסיסמה כדי להתחבר למערכת מהמחשב

בכניסה הראשונה למערכת, המערכת תבקש אישור להתקנת רכיב Live Video Plugin לאחר אישור המשתמש תתבצע ההתקנה:

התקנה של תוסף Live video plugin - צילום מסך

בסיום ההתקנה תופיע הודעה על סיום ההתקנה בהצלחה. יש להקיש על close לסיום ההתקנה.

סיום ההתקנה, יש ללחוץ על כפתור Close - צילום מסך

מסך ראשי של האפליקציה מהמחשב:

ניתן לראות במסך הראשי את החייגן ותמונת וידאו

האייקונים באפליקציה ומשמעותם

האייקונים המופיעים באפליקציה ומשמעותם - צילום מסך עם הסברים

אזור הצ'ט:

בכל שלב של השיחה ניתן לבצע במקביל לשיחת הוידיאו והטלפון גם שיחת צ'אט עם המתורגמן. כתיבת ההודעה תתבצע בחלק התחתון של המסך והתכתובת כולה תופיע בחלק העליון.
ניתן לשנות את גודל הכתב וסוג הכתב.

איזור הצ'אט והסברים על תכנים המופיעים בו

חיוג מהתוכנה לאדם איתו תרצה לדבר:

בלוח החיוג ניתן להקליד את מספר הטלפון של האדם איתו אתם רוצים לדבר
ובסיום הקלדת המספר ללחוץ על כפתור החיוג (בצבע ירוק)
בסיום השיחה ניתן לנתק מכפתור הניתוק (בצבע אדום)
לתיקון ספרה במספר יש ללחוץ על מחיקה (בצבע שחור)

איזור הצ'אט והסברים על תכנים המופיעים בו

הוראות התקנה והפעלת התוכנה במכשירים סלולאריים (טלפונים וטאבלטים)

הורד את אפליקציית תרגום מרחוק מהחנות – למשתמשי אנדרואיד הקליקו כאן. משתמשי אייפון הקליקו כאן

במהלך ההתקנה תתבקש לאשר גישה של האפליקציה לאנשי הקשר, מצלמה וכו'. יש ללחוץ על אישור

בסיום ההתקנה תוכל להיכנס לאפליקציה- עליך להתחבר באמצעות שם המשתמש והסיסמה שקיבלת. אם אין ברשותך שם משתמש וסיסמה, יש ליצור קשר עם המכון לקידום החרש. 

הוראות התקנה והפעלת התוכנה במכשירים סלולאריים (טלפונים וטאבלטים)

הורד את אפליקציית תרגום מרחוק מהחנות (קישור לחנויות אנדרואיד ואייפון)

במהלך ההתקנה תתבקש לאשר גישה של האפליקציה לאנשי הקשר, מצלמה, ……… יש ללחוץ על אישור

בסיום ההתקנה תוכל להיכנס לאפליקציה- עליך להתחבר באמצעות שם המשתמש והסיסמה שקיבלת. אם אין ברשותך שם משתמש וסיסמה, יש ליצור קשר עם המכון לקידום החרש. 

הזנת שם משתמש וסיסמה לאפליקציה

מסך ראשי של האפליקציה מהסלולר:

מסך ראשי של האפליקציה, חייגן וקיצורי דרך

מומלץ להיכנס להגדרות  של האפליקציה ולבדוק שהרמקולים מושתקים.

בזמן השיחה ניתן ע"י משיכה לפתוח את התפריט בצד ימין ובו ניתן להשתיק את הרמקול ו/או המיקרופון. (אור ירוק- עובד, אור אדום- מושבת)

הגדרות השמע המתאימות לשימוש של אנשים חרשים וכבדי שמיעה

אזור הצ'ט:

בכל שלב של השיחה ניתן לבצע במקביל לשיחת הוידיאו והטלפון גם שיחת צ'אט עם המתורגמן.

לצורך פתיחת/ סגירת חלון הצ'ט יש ללחוץ על כפתור ה T

איזור הצ'אט באפליקציה - צילום מסך

חיוג מהתוכנה לאדם איתו תרצה לדבר:

ניתן להקליד מספר של האדם איתו תרצה לדבר בלוח החיוג ניתן ובסיום הקלדת המספר ללחוץ על כפתור החיוג (בצבע ירוק)
בסיום השיחה ניתן לנתק מכפתור הניתוק (בצבע אדום)
לתיקון ספרה במספר יש ללחוץ על מחיקה (בצבע שחור)
או לחייג לאחד מאנשי הקשר השמורים לך בטלפון.
תוכל לראות את השיחות שביצעת בכפתור ההיסטוריה ולחייג גם משם למספר שכבר חוייג.

למי אפשר לפנות לקבלת עזרה?

בכל שאלה/בקשה/תלונה או תמיכה טכנית ניתן לפנות למרכז הנגישות באחת מהדרכים הבאות:

  • שליחת מייל לכתובת:negishut@dpii.org
  • שליחת פקס למספר: 03-63168911
  • שליחת הודעה כתובה / וואטסאפ / שיחת וידאו למספר: 054-6202870.