" שמי דניאל, אני חירשת מלידה בשתי אוזניי, לומדת תואר ראשון במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב…."

יום העצמאות 2018 - לוגו רשמי
רשימת טקסי יום העצמאות הנגישים, 2018
אפריל 16, 2018
לוגו משרד הרווחה
קובץ מעודכן לשירותי התמיכה בתקשורת
אפריל 23, 2018
הצג הכל
מכתב תודה - אילוסטרציה

במועד השני קיבלתי עובר, 60. סטטיסטיקה לפסיכולוגים באוניברסיטת תל אביב הוא מבין הקורסים הבודדים אותם לא ניתן לבצע בשנית אם קיבלת ציון עובר במועד האחרון
הציונים הללו לא שיקפו את יכולותיי. במזכירות אמרו לי שזה יצור תקדים, שאסור לבצע שלושה מבחנים, מוקצים לכל הסטודנטים שני מועדים בלבד. הוועדה לא אישרה.
חשוב לי, שאנשים בעלי ירידה קלה/כבדה בשמיעה יכירו את המכון לקידום החרש ושידעו שיש למי לפנות. " (המשיכו לקרוא)

אם גם אתם זקוקים לעזרה אתם מוזמנים לפנות אלינו- אל: orit@dpii.org– אורית זולברג

 

23.4.18

שלום,
שמי דניאל, אני חירשת מלידה בשתי אוזניי, לומדת תואר ראשון במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב. אינני דוברת את שפת סימנים, אני מדברת ונעזרת בקריאת שפתיים.
בחרתי ללמוד מדעי המוח, כי הבנתי שאין לי ברירה. במשך תקופה, אחרי שהתנדבתי לצבא, בכלל לא רציתי ללמוד, רציתי לעבוד ולצערי הבנתי מהתנסויות עם שוק העבודה שהם בכלל לא רוצים אדם חירש/כבד שמיעה במקום העבודה. באופן כללי, גם לאדם רגיל קשה למצוא עבודה מתגמלת, אז בטח שקשה לאדם בעל מוגבלות. ההחלטה ללמוד התקבלה כי היה חשוב לי להתקדם, להעשיר את עצמי ולמצוא עבודה מתגמלת בעזרת התואר שלי.

כחלק מחובות הלימודים שלי, הייתי צריכה לבצע קורס בסטטיסטיקה לפסיכולוגים. במועד הראשון נכשלתי ומועד השני קיבלתי עובר, 60. סטטיסטיקה לפסיכולוגים באוניברסיטת תל אביב הוא מבין הקורסים הבודדים אותם לא ניתן לבצע בשנית אם קיבלת ציון עובר במועד האחרון.
הציונים הללו אינם שיקפו את יכולותיי (בשאר המקצועות הציונים שלי גבוהים יותר) ,אלא שיקפו את חוסר הנגישות אחת הסיבות היא:שקורס כמו סטטיסטיקה קשה מאוד לתמלל משום שמכיל מושגים מתמטיים.

בעקבות כך, הלכתי להתייעץ במזכירות מסלול הלימודים שלי, על מנת לבדוק מה אפשר לעשות בנידון, הם אמרו שאני יכולה לנסות להגיש בקשה לוועדת ההוראה, אך הם לא חושבים שזה יעזור כי זה ליצור תקדים, אסור לבצע שלושה מבחנים, מוקצים לכל הסטודנטים שני מועדים בלבד. למרות זאת, החלטתי להגישבקשה לוועדת הוראה לבצע מועד נוסף בקורס סטטיסטיקה לפסיכולוגים ב'. לצערי, הועדה לא אישרה. כמובן שהתאכזבתי מאוד, שהאוניברסיטה לא מכירה במגבלה שלי ואינה מבינה עד כמה לא פשוטה הלמידה לאדם חירש במוסד לימודי שאינו נגיש. הבקשה למבחן חוזר אינה הייתה בקשה למתנה, אלא בקשה להכרה ופיצוי על כך שהלימודים אינם נגישים.
נפגשתי עם אורית זולברג וסיפרתי לה אודות המקרה, ולשמחתי אורית מיד נחלצה לעזרתי ?
השיחה עם אורית הפתיעה אותי מאוד, משום שרווחה עליי הקלה לפגוש באדם "שומע" שבקיא בנושא, מכיר באמת במגבלה שלי ופועל להשגת שוויון/נגישות במוסדות הלימודים ובכלל במוסדות אחרים, זה לא היה מובן מאליו בכלל.
אורית כתבה מכתב מפורט מאוד, ושלחה אותו לראש החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. ראש החוג הציגה את המכתב בפני ועדת הוראה, ולשמחתי סוף סוף הועדה אישרה.
אני יודעת שגם אם המכתב לא היה מצליח, אורית הייתה ממשיכה לפעול למעני.
חשוב לי, שאנשים בעלי ירידה קלה/כבדה בשמיעה יכירו את המכון הזה ושידעו שיש למי לפנות.

דניאל