אנחנו חיים בעידן שבו הכול עובר לדיגיטל, אבל דווקא כרטיסי הביקור זוכים לעדנה מחודשת והם רלוונטיים מתמיד. למה זה קורה? כי בסוף אין תחליף לחוויית מגע פיזי, משהו שהוא מוחשי, אישי ובלתי אמצעי. הדיגיטל הביא המון ברכה לחיינו, אבל הפרופילים ברשתות דומים זה לזה והמיילים נבלעים לנו בתוך בליל המידע ודווקא כרטיס ביקור פיזי מעוצב ואיכותי, הוא זה שמצליח להשאיר רושם, אבל יותר חשוב מזה – הוא נשאר בתודעה.
זה יותר מחתיכת קרטון עם השם והטלפון שלכם, היום יש אין ספור אפשרויות שיכולות להפוך כל כרטיס קטן למיני יצירת אומנות, כזו שמשדרת אתכם בצורה המדויקת ביותר. אבל מה שבאמת עושה את כרטיס הביקור שלכם למיוחד הוא הגימורים ועל כך ועל הדפסת כרטיסי ביקור עם גימור מדויק נדבר בהרחבה.
מה זה בכלל גימור – ולמה הוא עושה את כל ההבדל?
כרטיס ביקור עם גימור טוב הוא כמו חליפה שתפורה לפי מידה – הוא פשוט נראה ומרגיש אחרת. גימור הוא השכבה הנוספת שמתווספת לעיצוב הבסיסי, היא זו שמספקת לכרטיס עומק, טקסטורה ואופי. דמיינו לרגע כרטיס עם הטבעה מוזהבת של הלוגו – פתאום הלוגו מקבל נוכחות בולטת ואצילית, ממש כאילו מדובר במותג יוקרה. או למשל, למינציה מבריקה שנותנת ברק חלקלק לכרטיס, כזה שגורם למקבל הכרטיס לרצות לגעת בו שוב ושוב. אלה לא סתם תוספות קוסמטיות – מדובר באלמנטים שמעוררים משהו אצל הצד השני.
הטבעה, הבלטה ולמינציה
לכל גימור יש שפה מיוחדת משלו. יש הטבעה חמה לדוגמה, שמאפשרת לצרוב את העיצוב לתוך נייר יוקרתי, בדרך כלל בגוון מטאלי. זה נראה יוקרתי וזה מרגיש יוקרתי. בכלל, כל הבלטה יוצרת תחושה של תלת ממד, היא נותנת לכרטיס תחושתיות, מעבר לפן הוויזואלי. עם זאת, הדפסה משודרגת של כרטיסי ביקור צריכה להיעשות בצורה חכמה, גם כשזה מגיע ללמינציה ואם אתם עושים זאת נכון, תוכלו לשלב בין הטכניקות השונות ולקבל את אותו מראה מיוחד שאתם מחפשים.
מה מרגיש מי שמקבל את הכרטיס המושקע שלכם? שנתתם לו משהו מתוחכם, חדשני, יוקרתי וכזה שמיועד בעיקר עבורו.
חומרי גלם שמעבירים מסר עוד לפני שקוראים את השם
האם ידעתם שמעבר לגימור, יש לבחירת חומרי הגלם תפקיד מרכזי בחוויה הכוללת שנותן כרטיס הביקור? נייר עבה, למשל, נותן תחושה של ביטחון, נייר ממוחזר משדר ערכים ירוקים ואחריות סביבתית. ומה משדר נייר עם מרקם קטיפתי? תחושה של יוקרה בעיקר. כאשר משלבים את כל אלו עם עיצוב מדויק וגם גימור איכותי, אתם מקבלים מוצר מושלם. תזכרו שגם אם מדובר באדם פרטי או איש מקצוע בתחילת דרכו, זו דרך מצוינת להראות על מקצוענות, אכפתיות וירידה לפרטים.
איך כרטיס הופך לכלי שיווקי?
אז כבר הבנו שזו לא איזו פעולה טכנית ויש לכרטיסי הביקור הרבה ערך מוסף, אבל אם אתם שואלים את עצמכם כיצד הם הופכים לכלי שיווקי, יש לנו את התשובה. עיצוב טוב לא מתפשר על דבר – הוא צריך לשקף את המהות של העסק, את הערכים, את האופי. מינימליזם למשל יכול לשדר יוקרה וביטחון, עיצוב צבעוני ולא שגרתי יכול להעיד על יצירתיות וחדשנות. אבל זה לא נגמר שם, לפני הדפסת כרטיסי ביקור יש לחשוב גם החלל הלבן, על איזון בין התמונה או הלוגו לטקסט ועל סידור האלמנטים שמעודדים התבוננות ואפילו מגע.
בקיצור ולעניין – כרטיס הביקור שלכם הוא הרבה יותר מסתם פרטי קשר על נייר, וכשעושים את זה חכם ועם מחשבה רבה, הכרטיס משרת בדיוק את המטרה שלכם.