סדנא כלכלית להורים מיוחדים
יוני 15, 2009
ספר חדש: מאת נורה אלן גרוס – כולם כאן דיברו שפת סימנים
יוני 15, 2009
הצג הכל

כחלק מתפיסת המכון של חשיבות הנגישות למען שיוויון ופעילותו בתחום קידום הנגישות בחברה- פנינו למנהלת אגף השיקום במוסד לביטוח לאומי במטרה להנגיש את מחלקות השיקום במוסד לאוכלוסיית חרשים וכבדי שמיעה על ידי מערכת אינטרנטית.

 

                                                                                                                        8/6/09

מאת
אורית זולברג וננה בר
המכון לקידום החרש

 

לכבוד
הגב' ברוריה סלפון
מנהלת אגף שיקום
המוסד לביטוח לאומי

 

ברוריה שלום,

 

 

אנו פונות אליך בעקבות פניות רבות של סטודנטים אלינו באשר לאי נגישותן של מחלקות השיקום לסטודנטים חרשים וכבדי שמיעה.

הסטודנטים החרשים וכבדי השמיעה אינם יכולים לבצע שיחות טלפון לבירור נושאים או לקביעת פגישה. הם נאלצים להגיע פיזית אל הסניף על מנת לברר פרטים, לעתים הפעוטים ביותר, שסטודנטים שומעים יכולים לברר טלפונית.

חוסר נגישות זה פוגע הן באיכות חייהם של הסטודנטים והן בלימודים. כידוע, סטודנטים  חרשים וכבדי שמיעה "מבזבזים" זמן רב ויקר

על מנת להשיג מידע ולהשלים את חומרי הלימוד במקום להשקיע זמן בלימודים עצמם. זמן זה יקר מאד עבורם. נגישות המחלקות על ידי פנייה במיילים ישירים לעובדות השיקום הייתה מקלה על הסטודנטים ומעמידה אותם במקום שווה לחבריהם השומעים.

נודה לך על התייחסותך לנושא.

 

 בברכה,

 

 אורית זולברג                                                 ננה בר

מנהלת תחום השכלה ותעסוקה                    רכזת תחום השכלה

 

העתקים:

נחה גולדוסר- רפרנטית ראשית-חכ"ש- מנהלת תחום שיקום- רמלה
יעל קקון- מנהלת המכון לקידום החירש