חדש: מכשיר שמיעה נסתר שכולו בתוך האוזן
מאי 16, 2010
לחיות בטוח ובשקט נפשי – סדנא בנושא חשיבות הביטוח ותכנון פיננסי
מאי 16, 2010
הצג הכל

חברת הסלולר סלקום פתחה קורס ראשון מסוגו, שבמהלכו היא מכשירה את עובדיה לדבר בשפת הסימנים. העובדים יוצבו במרכזי השירות של החברה ויעניקו סיוע לחירשים וכבדי שמיעה.

בישראל כ-700 אלף איש הסובלים מבעיות שמיעה ומחירשות. בשנים האחרונות הפכו רבים מהם את השימוש בטלפון סלולרי לאמצעי קשר עיקרי באמצעות כתיבת סמסים ושיחות ווידאו בשפת הסימנים עם חבריהם בדור השלישי של המכשירים. בעקבות זאת הוחלט בחברת סלקום להכשיר עובדים לדבר בשפת הסימנים, על מנת להעניק שירות לכבדי שמיעה וחירשים המגיעים למרכזים.

הקורס כולל חשיפה לתרבות החירשים, רכישת כלים להבנת שפת הסימנים הישראלית ורכישת אוצר סימנים בשפת הסימנים הישראלית. הקורס יכלול לימוד אוצר מילים על פי נושאים שונים, תוך דגש מיוחד על מילים מעולם התוכן הרלוונטי לתחום הסלולר בשפת הסימנים הישראלית, לימוד כללי המבנה הדקדוקי של שפת הסימנים הישראלית ולימוד היבטים תרבותיים בקהילת החירשים.

"אני מאמין כי עשייה אמיתית היא לא רק באירועים מיוחדים, אלא בעבודה השוטפת. הקורס הניסיוני הזה הוא חלק מהעשייה שלנו, ואני מקווה כי נוכל להרחיב את השירות בעתיד", אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. בין היתר החברה מפעילה מוקד שירות תיווך טלפוני להעברת מסרים שבו לקוחות חירשים יכולים לפנות במייל, סמס ופקס.

ידיעות אחרונות (29.4.2010) "ממון", עמוד 7