בכתבה הבאה, נסביר מהי וורדפרס ונשפוך אור על מקורותיה, הפונקציונליות שלה, ומדוע היא הפכה לפלטפורמה המומלצת לבניית אתרים עבור אנשים פרטיים ועסקים כאחד.
הכתבה בשיתוף עם חברת בניית אתרים מובילה בארץ המתמחה בבניית אתרי וורדפרס.
כמה מילים על וורדפרס:
וורדפרס התפרסמה לראשונה בשנת 2003 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל. הם שיתפו פעולה על מנת ליצור פלטפורמה שפישטה את תהליך פרסום התוכן באינטרנט. מה שהתחיל ככלי לכתיבת בלוגים שהינו ידידותי למשתמשים, התפתח למערכת ניהול תוכן רב-תכליתית (CMS) באמצעותה ניתן לצור מגוון אתרים (לא רק בלוגים אלא גם אתרי תדמית, אתרי מסחר אלקטרוני ועוד).
וורדפרס כמערכת ניהול תוכן (CMS):
בבסיסה, וורדפרס היא CMS, יישום תוכנה המאפשר למשתמשים ליצור, לנהל ולארגן תוכן דיגיטלי באינטרנט. מה שמייחד את וורדפרס הוא הממשק האינטואיטיבי שלה, שאינו דורש ידע בקוד או מומחיות טכנית מיוחדת. משתמשים יכולים ליצור ולערוך בקלות תוכן באמצעות ממשק ידידותי, מה שהופך את המערכת לנגישה גם לאנשים שאין להם רקע בפיתוח אתרים.
מרכיבי מפתח של וורדפרס:
ערכות נושא (THEMES):
ערכות נושא מכתיבות את המראה החזותי של אתר אינטרנט. התבניות המעוצבות מראש מאפשרות למשתמשים לשנות את המראה של האתר שלהם בכמה קליקים בלבד. מעיצובים מינימליסטיים ועד לפריסות משוכללות ועשירות בתכונות, ערכות נושא מספקות את הבסיס האסתטי לאתר וורדפרס.
תוספים (PLUGINS):
תוספים הם כמו אפליקציות לאתר. הם מוסיפים תכונות ופונקציות ספציפיות ללא צורך בכתיבת קוד. בין אם מדובר באופטימיזציה של SEO, שילוב מדיה חברתית או יכולות מסחר אלקטרוני, ספריית התוספים הנרחבת מאפשרת למשתמשים להתאים את אתרי האינטרנט שלהם כך שיעמדו בדרישות הייחודיות שלהם.
ווידג'טים (WIDGETS):
ווידג'טים הם בלוקים קטנים שמבצעים פונקציות ספציפיות וניתן למקם אותם באזורים ייעודיים באתר, בדרך כלל בסרגל הצד או בכותרת התחתונה. הם יכולים לכלול כל דבר, החל מסרגלי חיפוש ולוחות שנה ועד לפוסטים אחרונים. כך הם תורמים לשיפור חווית המשתמש הכוללת.
פוסטים ודפים (POSTS AND PAGES):
יצירת תוכן בוורדפרס סובבת סביב שני אלמנטים עיקריים: פוסטים ודפים. פוסטים משמשים בדרך כלל לתוכן שיפורסם בבלוג שיש באתר, בעוד שהדפים משמשים כמרכיבים העיקריים של מבנה האתר, כגון דף הבית, דף אודות או דף יצירת קשר.
למה כדאי לבחור בוורדפרס?
ממשק ידידותי למשתמש:
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של וורדפרס הוא הממשק הידידותי שלה. העיצוב האינטואיטיבי של הפלטפורמה מבטיח שכל אחד יוכל לנהל את האתר שלו ללא מאמץ.
גמישות והתאמה אישית:
וורדפרס מציעה אפשרויות גמישות והתאמה אישית שאין שני להן. עם אלפי ערכות נושא ותוספים זמינים, משתמשים יכולים להתאים את האתרים שלהם כך שיתאימו לזהות המותג שלהם ויעמדו בדרישות פונקציונליות ספציפיות.
קהילת משתמשים גדולה:
לוורדפרס יש קהילת משתמשים גדולה וחזקה עם פורומים ומדריכים מקוונים. כך שגם אם המשתמשים נתקלים בבעיות או דברים לא מובנים במערכת, יש להם לאן לפנות ויש מי שיעזור.
פלטפורמה ידידותית לקידום אתרים:
הקוד הנקי של וורדפרס, הרספונסיביות והשפע של התוספים שיש לקידום האתר, כל אלה מקלים על אתרים הבנויים על פלטפורמת וורדפרס לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.
תחילת העבודה עם וורדפרס
בחירת ספק אחסון:
השלב הראשון בפתיחת אתר וורדפרס הוא בחירת ספק אחסון. אפשר לבחור ספק מחו"ל או ספק מהארץ. יש לבדוק שחבילת האחסון תענה על הצרכים הנדרשים.
התקנת וורדפרס:
רוב ספקי האחסון מציעים תהליך התקנת וורדפרס בקליק אחד. לאחר ההתקנה, ניתן להיכנס למערכת ולנהל את האתר.
בחירת ערכת נושא:
ערכות נושא מגדירות את המראה של האתר. וורדפרס מספקת מגוון של ערכות נושא בחינם. כמו כן, במידה ואתם מחפשים עיצוב מתקדמים יותר, תוכלו לבחור בערכות בתשלום.
הוספת תוכן:
כאשר נבחרה ערכת נושא, אפשר להתחיל להוסיף תוכן לאתר. יצירת דפים רלוונטיים ופרסום פוסטים קבועים שומרים על האתר מעניין ורלוונטי עבור המבקרים.
העתיד של וורדפרס
ככל שאנו מתעמקים בעידן הדיגיטלי, העתיד של וורדפרס נראה מבטיח ודינמי. עדכונים, אמצעי אבטחה משופרים ושילוב של טכנולוגיות מתפתחות מבטיחים שוורדפרס תישאר בחזית.
כמה מילים לסיכום...
לסיכום, ניתן לראות שבזכות הממשק הידידותי למשתמש, הגמישות והיתרונות הנוספים שמציעה פלטפורמת וורדפרס, לא סתם היא ממשיכה להיות הבחירה האידיאלית עבור מפתחי אתרים מתחילים וותיקים כאחד.