כלי רכב

לוחיות רישוי לרכב - המרכיב הקטן שמחזיק מערכת שלמה

1755187379 5096c3e2e982d7b2924f

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

לוחיות רישוי לרכב הן אולי אחד הרכיבים הכי פחות מדובר עליהם בעולם הרכב אבל בפועל מדובר באחד האלמנטים הקריטיים ביותר לתפקוד תקין של התחבורה הציבורית והפרטית במדינה מדובר בפריט שמזוהה עם כל רכב החל מרגע הגעתו לישראל או מועד הרישום הראשוני ומלווה אותו לאורך כל חייו בכל מעבר בעלות בדיקה ביטוח טסט חידוש רישיון או פעולה מול מוסדות שלטוניים הלוחית היא לא רק מספר מזהה אלא מפתח למערכת שלמה של שירותים לוגיסטיים משפטיים וביטחוניים שמבוססים על היכולת לזהות כל כלי רכב בקלות ובדיוק מוחלט כל פגם בלוחית חוסר תקינות או סטייה מהתקן עלולים לשבש תהליכים רבים החל מאכיפת חוקי תנועה דרך מערכות חיוב בכבישי אגרה ועד פעולות בסיסיות כמו כניסה לחניון עם שער אוטומטי ולכן מדובר בפריט שדורש הקפדה יתרה שמירה שוטפת ובחירה נכונה של בית עסק בעת הצורך להחליף או לשחזר לוחית רישוי קיימת במיוחד בעידן שבו מצלמות התנועה לא מזהות רק נהגים אלא סורקות את הרכב ברמת דיוק גבוהה כל פרט כמו ניגודיות צבע איכות החומר פינות הלוחית וגובה ההתקנה הופך למשמעותי ביותר עבור תקינות השימוש ברכב בכבישי ישראל

לוחיות רישוי לרכבמרכיב חיוני בזיהוי הדיגיטלי של כל כלי תחבורה

המהפכה הדיגיטלית ששינתה את הדרך שבה מתבצעת אכיפת החוק בכבישים הביאה לכך שלוחיות רישוי לרכב הפכו מגוף פסיבי לגורם אקטיבי במערכות מידע תחבורתיות כמעט כל מערכת אכיפה אוטומטית מצלמת את הרכב וסורקת את מספר הלוחית כדי לוודא זהות חוקיות ביטוח תנועה במסלול מורשה או כניסה לאזור מוגבל לכן איכות הלוחית הופכת להיות תנאי בסיסי לתפקוד יומיומי תקין של הרכב כל לוחית חייבת להיות מודפסת או מוטבעת על גבי לוח מתכת אלומיניום קשיח עם שכבת הגנה על ההדפס ועליה לעמוד בתקנים מחמירים במיוחד שנבדקים הן בזמן הייצור והן לאורך זמן בשטח כל שינוי בצבע בברק או בקונטרסט עלול לפגוע ביכולת המצלמה לזהות את המספר ובכך לגרום לרכב לא להיכנס לחניון או להיחשב כעבריין תנועה למרות שנהגו כלל לא עבר עבירה מעבר לכך כל לוחית חייבת להיות מותקנת בצורה יציבה בגובה ובזווית שנקבעו מראש כך שמצלמות קריאה אופטיות תוכלנה לבצע את זיהוי המספר באופן תקני גם בזמן תנועה מהירה גם בתנאי חושך או גשם וגם בתנועה עירונית צפופה וכל חריגה מהאחידות הזו עשויה להפוך את הרכב ללא נגיש למערכת והדבר מתורגם מיד לאי תקינות או לעיכוב בקבלת שירות

חומרים מתקדמים שמבטיחים עמידות לזמן ארוך

אחת הסיבות לכך שלוחיות רישוי לרכב נשמרות יציבות ומתפקדות שנים ארוכות נעוצה בחומרים שמרכיבים אותן ובתהליכי הייצור הקפדניים הנהוגים כיום בישראל כל לוחית עשויה מאלומיניום מוקשח שעובר תהליך חיתוך מדויק הדפסה בצבעים על בסיס חומר רפלקטיבי וציפוי מגן שקוף שמונע התחמצנות דהייה והתקלפות החומר חייב להיות עמיד לחום קיץ ישראלי לחות גבוהה ורטיבות חורפית ולהיות יציב גם תחת שטיפות בלחץ גבוה או תנאים פיזיים קשים כמו פגיעות קלות בעת חנייה או מגע עם מכונות ניקוי בנוסף לכך כל לוחית נבחנת בזוויות שונות כדי לוודא שהקריאות נשמרת גם כאשר הרכב נמצא בזווית אלכסונית למצלמה או בתנועה מהירה מאוד זהו חלק מתהליך רגולציה שמתבצע מול כל מפעל מורשה שמייצר לוחיות במדינת ישראל כאשר כל מפעל כזה מחויב לעמוד בתקינה מדויקת ומבוקר על ידי משרד התחבורה על בסיס קבוע ולא מדובר רק בפיקוח נקודתי אלא באישור שוטף שמחייב את היצרן להחזיק בידע ביכולות ובציוד מתאים לייצור לוחיות בכל הפורמטים הנדרשים לרכב פרטי לרכב מסחרי לרכב דו גלגלי או לרכב ממוסד

תחזוקה שוטפת של לוחיות רישוי כחלק משמירה על בטיחות

רבים מהנהגים בישראל אינם מייחסים ללוחיות הרישוי את תשומת הלב הנדרשת עד שמגיע המבחן השנתי או התקלות במערכת אוטומטית שמזהה את הרכב ואז הם מגלים שהלוחית סדוקה שהצבע דהה שהספרות אינן נראות כמו שצריך או שהברגים כבר חלודים ואינם מחזיקים את הלוחית בצורה תקינה מדובר במצבים שמתרחשים לעיתים קרובות במיוחד לאחר שנים של נהיגה או לאחר חורף קשה ולכן חשוב לבדוק את מצב הלוחיות לעיתים תכופות לוודא שהן אינן משופשפות שאינן רופפות ושלא נוסף להן לכלוך כבד שמסתיר את הקריאה מעבר לכך יש לשים לב ללחץ הברגים ולמסגרת שבה משובצת הלוחית מכיוון שמסגרת לא תקנית או התקנה חובבנית עלולה להסתיר חלק מהמספר או להטות את הלוחית בצורה כזו שמצלמות לא תזהנה אותה כמו שצריך ברגע שהלוחית נפגעה או הפכה ללא ברורה רצוי לא לנסות לתקן אלא לגשת לגוף מוסמך שינפיק לוחית חדשה לפי התקן וכך להימנע מקנסות מיותרים ובעיות בטסט שגם אם נראות קטנות לעין מתורגמות לכשלים במערכות התחבורה של המדינה

התקן הישראלי והרגולציה סביב לוחיות רישוי

כל לוחית רישוי לרכב במדינת ישראל מחויבת לעמוד בתקינה מדויקת שמפורסמת על ידי משרד התחבורה ומתעדכנת מדי תקופה לפי הצרכים של מערכות האכיפה והטכנולוגיות המשתנות התקן כולל את גודל הלוחית את גודל הספרות את צורת ההדפסה סוג החומר הזווית שבה הלוחית מוצמדת לרכב וגובה ההצמדה מכלל הקרקע גם פרטים כמו המרווח בין הספרות ועובי כל תו מוגדרים בקפדנות וחריגה מהם עלולה להיחשב כלוחית שאינה תקנית כל עסק שרוצה להנפיק לוחיות חייב להיות בעל רישיון מפעל מאושר לעמוד בכל דרישות החוק להחזיק ציוד ייצור מתקדם ולעבור בקרה מתמדת התהליך כולו מפוקח כדי להבטיח שכל לוחית שיוצאת מהמפעל עומדת ברמת איכות זהה ללא קשר לסוג הרכב לגודל הלוחית או למיקומו הגאוגרפי של בעל הרכב אין מקום לשיקול דעת או לאלתור כי לוחית שאינה עומדת בתקן תגרור פסילה מיידית בטסט תסבך את הנהג מול חברות הביטוח ועלולה במקרים חמורים יותר לעורר חשד לפעולה פלילית אם המספר אינו ברור או אם יש חשד לזיוף

תפריט נגישות אתר