דצמ 15, 2016

אפליקציה חדשה מאפשרת לכבדי שמיעה לתקשר עם מוקדי שירות


אפליקציה חדשה שהעלה לאוויר המכון לקידום החרש באה לפתור בעיה שנתקלת בה אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בישראל, שמונה כ-750 אלף איש: הנגישות למוקדי שירות לקוחות.

נכון להיום, גופים רבים אינם ערוכים לתת שירות לקוחות מיטבי לחרשים ולכבדי שמיעה, מה שמקשה עליהם מאוד לסדר את ענייניהם האישיים מול אותם גופים. כך, פעולות פשוטות לאנשים שומעים הופכות עבורם למסובכות.

המכון לקידום החרש רתם את הטכנולוגיה הקיימת כיום, ובאמצעות מוקד תרגום לשפת הסימנים ותמלול מרחוק מספק את אפליקציית תרגום מרחוק, שמאפשרת לחרשים ולכבדי השמיעה לתקשר ביתר קלות עם חברות שהטמיעו את השירות.

 

איך האפליקציה עושה זאת? לצורך ההנגשה משתמש המוקד בפלטפורמת ענן, בעלת ממשקי מובייל ו-ווב. כל מה שעל האדם החרש או כבד השמיעה שמעוניין בשירות לעשות הוא להוריד את האפליקציה, שזמינה ב-Google Play וב-App Store, לחייג אל המוקד ולקבל שירותי תרגום לשפת הסימנים באונליין.

מהמכון נמסר כי פלטפורמת הענן מייצרת שיחה משולשת - שיחת וידיאו בין האדם החרש למתורגמן לשפת הסימנים ושיחת קול בין המתורגמן לנותן השירות. לאחר יצירת השיחה המשולשת, המתורגמן מתרגם את האדם החרש משפת הסימנים לקול ובמקביל מתרגם את דברי נותן השירות השומע לשפת הסימנים. הפלטפורמה גם מאפשרת שימוש בצ'ט לצורך תמלול.

המוקד מאויש על ידי מתורגמנים מוסמכים ומנוסים, שמקבלים פניות הן מאנשים חרשים וכבדי שמיעה, והן מארגונים ומחברות המעוניינות להנגיש את השירות הניתן.

לדברי יעל קקון, מנכ"לית המכון לקידום החרש, "עבור האדם החרש או כבד השמיעה מדובר במהפכה. הפעלת המוקד חוללה שינוי לטובה בחיי קהילת החרשים וכבדי השמיעה בישראל. השקת פלטפורמת שירותי התרגום מרחוק גם בישראל מאפשרת ביטול התלות והעצמאות שלהם. מתן אפשרות לתרגום מרחוק מאפשרת הנגשה מוצלחת של שירותים ציבוריים ועסקיים לקהילת החרשים וכבדי השמיעה, ולהיפך".

יצוין כי האפליקציה עלתה לגמר תחרות מצטייני המחשוב ITAwards של אנשים ומחשבים.

התפרסם ב: "אנשים ומחשבים"

אנשים ומחשבים